УРОК ЕКОЛОГІЇ "ДБАЄМО ПРО ПРИРОДУ РАЗОМ": МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ
Тому пропонуємо природознавчий квест «Вчимося жити на Землі» на допомогу вчителям учнів 5-7 класів для виховання у них свідомого ставлення до навколишнього середовища.
Завдання
1. Розшифрувати фразу (скласти з окремих фрагментів):
«Природа не терпить неточностей і не прощає помилок» (Ральф Емерсон –
письменник, поет, філософ США). Ці значущі слова змусили багатьох інакше
поглянути на дику природу, що вважалася до того місцем непотрібним, поганим і
непридатним.
Р. Емерсон одним з перших у західній культурі став
цінувати дику природу за її ідеальність.
Філософ учив, що вільну природу ніколи не застанеш неохайною – вона завжди
прекрасна.
За Емерсоном, будь-яка рослина або тварина має масу
своїх достоїнств, і не може вважатися «шкідливою» або «марною». Що таке бур'ян?
Рослина, гідності якого поки ще не відкриті. Взагалі всі рослини, дерева – це
«незакінчені люди», вважав філософ.
Завдання 2. Відгадати лікувальну рослину (показати книгу):
1.Назвіть рослину, яка може вбити звіра (звіробій).
2.Назва рослини походить від слова «дерево» (деревій).
3.Очко золоте на сонечко дивиться, як сонечко
нахмуриться, очко зажмуриться (кульбаба).
4.Квітка ця – сонечка сестра. Від сонечка жовтого
йдуть білі пелюстки. (ромашка).
5.Зубів не має, а кусає. (кропива).
1.Найменший птах в Україні. (корольок)
2.Чи існує пташине молоко? (є у голуба)
3.Який співочий птах, добуваючи корм, пірнає у воду
і бігає по дну? (оляпка)
4.Скільки пальців на лапах у собаки? (на передніх – по 5, на задніх – по 6)
5.У якого чудового стрибуна рівновагу допомагає утримати
хвіст? (кенгуру)
6.Найменший із ссавців нашої фауни. (землерийка)
7.Які тварини сплять із відкритими очима? (риби і змії)
Завдання 4. Продовжити прислів’я і вирази про природу і її представників:
1.Краще синиця в руках, ніж…(журавель в небі).
2.Ластівка день починає, а…(соловей завершує).
3.Де багато пташок, там немає…(комашок).
4.Ліс – наше…(багатство).
5.Птахи – наші…(друзі).
6.Вода – джерело…(життя).
7.Охорона природи – справа…(кожного).
Завдання 5. Тест «Що ми викидаємо у смітник?»
1.Більшу частину сміття, що забруднює Землю,
становить:
А) пластмаса; В)
скло; С) метал
2.Рекордсменами за кількістю побутових відходів є
мешканці:
А) Львова; В) Лондона; С) Нью-Йорка
3.Перед початком утилізації відходів їх необхідно:
А) розсортувати; В) зібрати
в одному місці; С) подрібнити
4.Пляшка чи банка з пластмаси розкладається:
А) 10 років; В) 50 років; С) 100 років і більше
5.Надходження в навколишнє середовище шкідливих
речовин називається
А) забрудненням; В) екологічною кризою; С) інтродукцією
Цікавий факт. Ще приблизно 2500 тисячі років тому в Афінах (Греція) було видано закон, який забороняв викидати сміття на вулиці. Цей закон передбачав організацію спеціальних звалищ, які розташовувалися за 2 км від міста. Пізніше звалища були замінені на сміттєві ями.
Завдання 6. Диспут-дискусія. Питання
1.Чому потрібно відмовитись від пластикового посуду?
2.Чому потрібно користуватись сумками для покупок
замість поліетиленових пакетів?
3.Навіщо використовувати тару повторно?
4.Навіщо стискати використані пляшки та пакети?
5.Чи потрібно відмовитися купувати упаковку?
6.Чи потрібно сортувати сміття для його подальшого
переробляння?
Онлайн-гра «Твій крок для порятунку планети»
Коментарі
Дописати коментар